چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

شهروندان تهرانی نگران نباشند، حداقل تراکم مجاز ساختمان در اکثر نقاط پایتخت 4 و 5 طبقه است

به گزارش همشهری، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران دیروز پس از پایان پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، با اشاره به نگرانی مردم بابت شایعه ممنوعیت فروش تراکم درطرح جامع شهرتهران ‌گفت: فروش تراکم غیرمجازممنوع است.

این درحالی است که تراکم مجاز در پایتخت حداقل 4 و 5 طبقه است و در برخی خیابان‌های اصلی و عریض و مناطقی محدود، همچون منطقه 22 اجازه ساخت بیشتر از 5طبقه نیز داده خواهد شد. 

وی تأکید کرد: با توجه به تأکیدات طرح جامع و تفصیلی بر رونق ساخت و ساز در شهر تهران، تراکم مجاز اکثر ساختمان‌ها در نقاط مختلف شهر تهران از 2 طبقه به 4 تا 5 طبقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط میزان تراکم مجاز تعریف شده بیش از 5 طبقه است، افزود:بر اساس مفاد طرح جامع و تفصیلی ساخت و ساز نه تنها در تهران قفل نخواهد شد بلکه ساخت و ساز رونق خواهد یافت و بر اساس آخرین اطلاعات حاصله از شورای‌عالی شهرسازی، آنها نیز معتقد به تسهیل این امر هستند.


سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به این که 9‌دستور در جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: از این تعداد 6دستور جلسه تصویب و 3دستور به کمیسیون‌های مربوطه بازگشت.

وی یک فوریت طرح بازنگری در نحوه تعیین قیمت واقعی املاک در شهر تهران، بررسی اعتراض فرمانداری تهران به ساماندهی راهکارهای حقوقی و اجرایی پاک‌سازی جداره‌ها و عناصر شهری از برچسب‌های تبلیغاتی، لایحه مجوز تملک بخشی از اراضی متعلق به سپاه پاسداران واقع در طرح تقاطع سئول ـ نیایش، لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاینده شهر تهران به اراضی تالاب بهرام را از مصوبات شورای شهر تهران برشمرد و گفت: طرح الزام شهرداری تهران به رعایت شاخصه‌های فرهنگی اجتماعی در بازسازی زندان قصر، لایحه تعیین عوارض به برخی مشاغل و اماکن خاص در محدوده و حریم قانونی شهر تهران و طرح الزام شهرداری تهران به ارائه کارنامه معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری، بدون تصویب به کمیسیون‌های مربوطه برگشتند.

کد خبر 36349

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز